Informacje ogólne:

Identyfikator 
Drzwi
Typ materiału 
Etiuda fabularna
Rok produkcji 
1964
Długość materiału 
00:03:05
Nośnik wyjściowy 
taśma 35mm
Kolor 
czarno-biały
Dźwięk 
niemy
Uwagi 

Prawa autorskie:

Właściciele:
PWSFTviT

Profil na Filmpolski.pl:

Drzwi

Opisy:

Dwóch kulturalnych mężczyzn zamierza przejść przez drzwi. Każdy z nich chce przepuścić drugiego i żaden nie planuje ustąpić. Film czarno-biały, bez dźwięku. Film bez napisów początkowych oraz końcowych.

Twórcy:

Sekwencje:

Sekwencja 1 Plan pełny. Ujęcie z lotu ptaka. Pokój o białych ścianach, drewniane drzwi i podłoga. Do pokoju wchodzi dwóch mężczyzn w czarnych garniturach, obejmują się przyjacielsko i rozmawiają; idą w kierunku drzwi, w głąb kadru. Otwierają jednocześnie oba skrzydła. Plan pełny. Bohaterowie stoją przed otwartymi drzwiami, wpatrzeni w siebie, pochłonięci rozmową. Obaj kłaniają się sobie nawzajem, chcąc przepuścić tego drugiego w drzwiach. Półzbliżenie na jednego z mężczyzn. Kontr ujęcie: plan średni. Drugi z nich odmawia uśmiechnięty i odkłania się. Plan pełny. Mężczyźni, zastygli w uprzejmych pozach, stoją tyłem do kamery, zwróceni ku sobie wzajemnie oraz ku drzwiom. Pomiędzy nimi przechodzi czarny pies, mija ich, po czym zwierzę znika w przejściu. Bohaterowie prostują się zdumieni. Plan pełny. Zniesmaczeni mężczyźni stoją przed drzwiami i odprowadzają psa wzrokiem, po czym spoglądają po sobie i zerkają za siebie w osłupieniu – chwila narady i znowu powracają do uprzejmości. Mężczyzna z prawej strony sięga po chusteczkę i ociera pot z czoła, wciąż w pozycji uniżonej. Mężczyzna z lewej wskazuje w stronę drzwi, aż chwyta się za bolące plecy. Jego towarzysz biegnie w głąb kadru; przynosi dywan, który rozwija tuż przed progiem. Bohater trzymający się za plecy odchodzi. Półzbliżenie na mężczyznę, który pozostał. Plan pełny. Bohater skrada się, spogląda w stronę kamery, już prawie mija przejście, lecz nagle cofa się, przyjmując pozycję ustępującą pierwszeństwa. Plan średni. Przybiega jego towarzysz i wręcz mu wrotki. Bohater odrzuca je w tył wzburzony. Mężczyźni rozprawiają, aż coś przykuwa ich uwagę – spoglądają w kierunku drzwi, delikatnie się wycofując. Dwóch innych mężczyzn niesie drewniany blat [pomalowane płótno?], przechodzą przez próg. Plan amerykański. Mężczyźni wnoszą blat, niejako rozdzielając głównych bohaterów po dwóch stronach pomieszczenia, dżentelmeni odskakują w kierunku drzwi. Plan średni. Bohaterowie wpadają na siebie niemal w drzwiach, ale momentalnie zaczynają się przepuszczać, tym razem już przy użyciu siły – dochodzi pomiędzy nimi do szamotaniny. Na dalszym planie oparty o ścianę mężczyzna w koszuli czyta gazetę. Po chwili zaczytany idzie w kierunku bijących się, ci odskakują od siebie, robiąc przejście, z którego korzysta czytelnik i wychodzi drzwiami. Mężczyźni poprawiają krawaty, mankiety. Plan amerykański. Bohater w jasnej kamizelce poprawia ją, dowiązuje krawat, wpuszcza koszulę w spodnie, aż wreszcie jest gotowy i przybiera uprzejmą pozę. Plan pełny. Obaj mężczyźni kłaniają się sobie i rozpościerają ramiona w zapraszającym geście; powtarzają czynność, za każdym razem wycofując się nieco, przez co oddalają się w głąb kadru, aż wreszcie dochodzą do ściany. Biała plansza.

Słowa kluczowe:

  • DRZWI

  • DYWAN

  • DŻENTELMEN

  • GAZETA

  • KULTURA

  • PIERWSZEŃSTWO

  • PIES

  • POKÓJ

  • ŚCIANA

  • UPRZEJMOŚĆ

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.
Akceptuję pliki cookies z tej strony
x