Informacje ogólne:

Identyfikator 
Dwoje
Typ materiału 
Etiuda fabularna
Rok produkcji 
1964
Długość materiału 
00:03:51
Nośnik wyjściowy 
taśma 35mm
Kolor 
czarno-biały
Dźwięk 
niemy
Uwagi 

Prawa autorskie:

Właściciele:
PWSFTviT

Profil na Filmpolski.pl:

Dwoje

Opisy:

Po spędzonej wspólnie nocy, chłopak wymyka się ukradkiem z mieszkania dziewczyny, starając się nie zbudzić jej rodziców. Film niemy, czarno-biały.

Twórcy:

Sekwencje:

Sekwencja 1 Zbliżenie na dłoń obracającą do siebie zegar, który wskazuje pięć po piątej; w tle radioodbiornik i popielniczka. Szwenk na młodego blondyna z nagim torsem, siedzącego na łóżku i pocierającego tył głowy. W tle słomiana mata na ścianie z widokówkami (zdjęcia statków). Półzbliżenie na krótko ściętą dziewczynę w czarnym swetrze, leżącą pod kołdrą, wpatrzoną mętnym wzrokiem w chłopaka. Plan pełny: bohater ubiera się, zakłada płaszcz, poprawia włosy; w pokoju stoją szafa, stół, krzesło. Kontrujęcie: zbliżenie na bohaterkę o zalotnym spojrzeniu, wpatrzoną w chłopaka i w obiektyw. Nad nią napis „NUEVA OLA” i wizerunek krótko ściętej kobiety w prochowcu. Półzbliżenie na bohatera na tle słomianki, patrzącego w górę, na bohaterkę, która przechodzi za jego plecami, w prawo, schodzi z łóżka i podchodzi do drzwi; on podąża za nią wzrokiem. Plan średni. Drzwi otwierają się, zza nich wychyla się dziewczyna, zagląda do środka pomieszczenia. Plan pełny. Łoże małżeńskie, rodzice śpią zwróceni tyłem do siebie. Po bokach szafki nocne. Nad nimi kilim, a jeszcze wyżej obraz sakralny z Jezusem jako pasterzem owiec. Bohaterka wycofuje się za uchylone drzwi, bohater całuje ją na pożegnanie, zagląda do pokoju i odprowadzany wzrokiem ukochanej – skrada się przez sypialnię, mijając łoże rodziców dziewczyny, aż do wyjścia. Plan pełny: paralelne kontrujęcia zakochanych, rzucających pożegnalne spojrzenia zza uchylonych, przeciwległych drzwi. Chłopak uśmiecha się i odchodzi. Plan średni: dziewczyna raz jeszcze upewnia się, że rodzice śpią i zamyka za sobą drzwi. Podchodzi do okna, odsłania firankę i wypatruje ukochanego; jej twarz odbija się w szybie, uśmiecha się. Plan pełny: ujęcie z lotu ptaka na wybrukowaną ulicę, gdzie stoi uśmiechnięty bohater i spogląda w górę, w stronę ukochanej. W tle, za nim, przechodzi mężczyzna niosący na barkach wózek dziecięcy i znika z lewej strony kadru, zaś bohater kieruje się w prawą stronę. Dziewczyna odprowadza go tęsknym wzrokiem. Pusta ulica. Dziewczyna zasłania firankę, odwraca się. Plan pełny: dziewczyna w samym swetrze idzie z powrotem w głąb pokoju, kamera podąża za nią. Bohaterka poprawia słomiankę, klęka na łóżku, przeczesuje włosy z tyłu głowy i zaplata dłonie na potylicy, po czym pada na łóżko. Na ścianie wisi plakat filmu „Biedni, ale piękni” w reżyserii Dino Risiego z 1957 roku. Dziewczyna sięga ręką w kierunku stojącego na komódce radia. Zbliżenie na rękę, która, przekręciwszy pokrętło włączające radio, spoczęła na komodzie, między budzikiem a kryształową popielniczką. Ściemnienie.

Słowa kluczowe:

  • BIEDNI, ALE PIĘKNI

  • BUDZIK

  • CHŁOPAK

  • DWOJE

  • DZIEWCZYNA

  • ŁÓŻKO

  • PARA

  • POPIELNICZKA

  • RADIO

  • RISI, DINO (1916-2008)

  • RODZICE

  • WÓZEK DZIECIĘCY

  • ZEGAR

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.
Akceptuję pliki cookies z tej strony
x