Informacje ogólne:

Identyfikator 
Nic_nie_slychac
Typ materiału 
Etiuda dokumentalna
Rok produkcji 
1971
Długość materiału 
00:05:40
Nośnik wyjściowy 
taśma 35mm
Kolor 
czarno-biały
Dźwięk 
udźwiękowiony
Uwagi 

Prawa autorskie:

Właściciele:
PWSFTviT

Profil na Filmpolski.pl:

Nic nie słychać

Opisy:

Zajęcia dla dzieci niesłyszących. Nauczycielka uczy je wymowy oraz pisania.

Sekwencje:

SEKWENCJA 2 Nauczycielka stoi przy tablicy, na której narysowane jest koło, a w jego wnętrzu napisane jest słowo „koło”. Pokazuje wskaźnikiem kształt i wypowiada słowo „koło”. Dzieci powtarzają za nią. Nauczycielka podchodzi do pulpitu i podnosi okrągłą obręcz oraz karteczkę z napisem „Co to?”. Powoli powtarza słowa „co to?”. Podchodzi z obręczą do dziecka i pyta „Co to?”. Zbliżenie dziewczynki siedzącej przy stoliku. Podnosi obrazek z dziewczynką z piłką. Słychać nauczycielkę powtarzającą „Co to?”. Zbliżenie dziecka. Powoli powtarza słowo „to”. Nauczycielka chwali dziecko. Nauczycielka na ramieniu ma zawieszoną obręcz. Dziecko powtarza słowa. Nauczycielka przytrzymuje palcem język dziecka, by nie wystawiało go z buzi. Przykłada dłoń dziecka do swojego gardła i powtarza sylabę „ko”. Każe dziecku powtórzyć. Dziecko wpycha palcem język do buzi. Nauczycielka zwraca się do Mirka i prosi go, by ładnie mówił. Pomaga mu palcem ułożyć odpowiednio język. „Powtarza przy tym „ko-ło”. Zbliżenie twarzy kobiety. Kobieta przytrzymuje sobie palcem język w celu poprawnej wymowy. Chłopiec powtarza za nauczycielką. Nauczycielka go chwali i prosi o powtórzenie. Przytrzymuje jego brodę. Nauczycielka mówi, że nie słyszy. Zbliżenie ust dziecka wymawiającego słowo „koło”. Szpatułką logopedyczną nauczycielka przytrzymuje jego język, powtarzając sylabę „ko”. Nauczycielka wkłada sobie palec do ust i pokazuje uczniowi, jak należy wymówić sylabę „ko”. Zirytowana popędza ucznia. Dziecko powtarza sylaby. Zbliżenie twarzy nauczycielki, która powtarza „o”. Przykłada dłoń chłopczyka do swojej szyi. Zbliżenie dłoni. Zbliżenie ust chłopca, który powtarza „o”. Zbliżenie ust nauczycielki powtarzającej „o”. następnie przytrzymuje palcem język i powtarza „koło”. Zbliżenie ust chłopca. W celu poprawnej wymowy nauczycielka szpatułką logopedyczną przytrzymuje dziecku język. Dziecko powtarza „koło”. Dźwięk 100%.

Słowa kluczowe:

  • DZIECI

  • DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNE

  • DZIECKO

  • GŁUCHONIEMI

  • KLASA

  • LEKCJE

  • NAUCZYCIEL

  • NAUKA

  • NIEPEŁNOSPRAWNI

  • NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ

  • SZKOŁA

  • TABLICA

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.
Akceptuję pliki cookies z tej strony
x