Informacje ogólne:

Identyfikator 
W_drodze_do
Typ materiału 
Etiuda dokumentalna
Rok produkcji 
1988
Długość materiału 
00:07:02
Nośnik wyjściowy 
taśma 35mm
Kolor 
czarno-biały
Dźwięk 
udźwiękowiony
Uwagi 

Prawa autorskie:

Właściciele:
PWSFTviT

Profil na Filmpolski.pl:

W drodze do...

Opisy:

Etiuda dokumentuje zajęcia dla dzieci w Instytucie Głuchoniemych w Warszawie. Oprócz tradycyjnej nauki mowy, nauczycielki odwołują się także do metod wychowania muzycznego osób głuchoniemych, prowadząc z nimi zajęcia z rytmiki.

Sekwencje:

Sekwencja 3 Lekcja rytmiki. Nauczycielka mówi, że dziś uczniowie będą grali na instrumentach. Tłumaczy dzieciom, że ich zadaniem jest powtarzanie jej rytmu. Przed nią w kółku siedzą dzieci z tamburynami w dłoniach. Każde z dzieci wybija rytm pokazany przez nauczycielkę. Zbliżenie na jeden z tamburynów trzymany przez dzieci. Nauczycielka zapowiada kolejne zadanie - teraz dzieci mają zagrać wolniej. Dzieci powtarzają dźwięki na tamburynach. Nauczycielka poprawia jedną z dziewczynek, prosi ją o ponowne powtórzenie dźwięków na instrumencie. Chłopiec wpatruje się w bębenek, który trzyma nauczycielka. Nauczycielka pyta uczniów o głośność wydawanych dźwięków. Jedna z dziewczynek zgłasza się. Dzieci odpowiadają, niektóre niewyraźnie, mają problemy z artykulacją głosek. Nauczycielka prosi dzieci o odłożenie instrumentów. Kamera pokazuje zbliżenia dziecięcych zabawek stojących na regale w sali lekcyjnej: ceramicznego słonia, lalki, bębenka. Dzieci stoją przed nauczycielką. Nauczycielka pyta, ile było uderzeń. Dzieci odpowiadają. Nauczycielka zapowiada kolejne ćwiczenie – pokazanie ruchem ciała rytmu na 2. Seria ujęć dzieci ćwiczących ruchy taneczne. Dzieci wypowiadają za nauczycielką nazwę tańca „Krakowiak”. Nauczycielka pyta o jeszcze jeden taniec, który dzieci znają i który ma rytm na 3. Ujęcie stojącej dziewczynki. Nauczycielka chwali ją za pokazanie walca. Zbliżenie twarzy dziewczynki z podniesioną ręką. Nauczycielka ustawia dzieci w pary i włącza gramofon - piosenkę „Ancora” Rocco Granata. Nauczycielka wskazuje dzieciom, kiedy mają zacząć tańczyć. Dzieci tańczą w parach walca. Zbliżenie tańczących stóp. Seria ujęć tańczących dzieci. Nauczycielka ręką wskazuje rytm. Dzieci tańczą. Nauczycielka zamienia się w parze miejscem z jedną z uczennic i pokazuje, kroki. Zbliżenie płyty w gramofonie, z której gra muzyka. Dzieci tańczące walca.

Słowa kluczowe:

  • ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

  • DZIECI GŁUCHE - EDUKACJA

  • JĘZYK MIGOWY

  • LOGOPEDIA

  • RYTMIKA

  • TANIEC - NAUCZANIE

Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.
Akceptuję pliki cookies z tej strony
x